سامانه ملی اعتبار سنجی

ساخت وبلاگ

 

ریسک مالی یکی از بزرگترین دغدغه‌های هر کسب و کار و هر موسسه مالی و بانکی است. یکی از راهکارهای کاهش ریسک مالی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ارائه دهنده وام و تسهیلات استفاده از خدمات آژانس‌های اعتبار سنجی است. آژانس‌های اعتبار سنجی دارای سامانه‌هایی در فضای وب و اپلیکیشن موبایل هستند که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ارائه دهنده تسهیلات و وام به راحتی می‌توانند از این طریق رتبه و امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی و کسب و کارهای متقاضی وام و تسهیلات را مشاهده کنند و به افراد خوش حساب و دارای اعتبار مالی مناسب خدمات ارائه دهند. از دیگر خدمات این آژانس‌های اعتبار سنجی می‌توان به استعلام آنلاین تسهیلات، استعلام بانکی آنلاین و استعلام معوقات بانکی اشاره کرد. در ادامه مقاله انواع خطرات و ریسک‌های مالی بیشتر بررسی خواهد شد.

انواع خطرات و ریسک‌ها:

می توان ریسک را گرفتن نتیجه غیرمنتظره یا منفی اشاره کرد. هرگونه فعالیت یا فعالیتی که منجر به از بین رفتن هر نوع هدفی شود را می‌توان خطر و ریسک نامید. انواع مختلفی از خطرات وجود دارد که یک شرکت ممکن است با آن روبرو شود و باید بر آن غلبه کند. به طور گسترده، ریسک‌ها را می توان به سه نوع ریسک کسب و کار، ریسک غیر تجاری و ریسک مالی طبقه بندی کرد.

ریسک کسب و کار: این نوع ریسک و خطرات توسط خود شرکتهای تجاری به منظور به حداکثر رساندن ارزش سهامداران و سودها صورت می‌گیرد. به عنوان مثال ، شرکت‌ها برای بازاریابی کالای جدید به منظور دستیابی به فروش بیشتر، ریسک‌های پر هزینه‌ای را برای بازاریابی در نظر می‌گیرند.

ریسک غیر تجاری: این نوع خطرات و ریسک‌ها تحت کنترل شرکت‌ها و کسب و کارها نیستند. خطرات ناشی از عدم تعادل سیاسی و اقتصادی را می توان ریسک غیر تجاری نامید.( استعلام معوقات بانکی استعلام آنلاین تسهیلات استعلام بانکی آنلاین )

ریسک مالی: ریسک مالی همانطور که این اصطلاح نشان می‌دهد، ریسک و خطری است که باعث ضرر مالی کسب و کارها می‌شود. ریسک مالی عموما به دلیل بی ثباتی و ضرر در بازار مالی ناشی از نوسانات ارزش سهام، ارز،  نرخ بهره و موارد دیگر ایجاد می‌شود.

انواع ریسک مالی

خطر بازار:

این نوع ریسک به دلیل نوسانات قیمت و ارزش ابزارهای مالی ایجاد می‌شود. ریسک بازار را می‌توان به عنوان ریسک جهت دار و ریسک غیر مستقیم طبقه بندی کرد. ریسک جهت دار به دلیل نوسانات ارزش سهام، نرخ بهره و موارد دیگر ایجاد می‌شود. از طرف دیگر، ریسک غیر مستقیم می‌تواند خطرات ناپایدار مالی ایجاد کند.

ریسک اعتباری:

این نوع ریسک مالی زمانی ایجاد می‌شود که فرد نتواند به تعهدات خود عمل کند. ریسک اعتباری معمولا به دلیل سیاستهای دشوار ارزی ایجاد می‌شود. از طرف دیگر این ریسک و خطر هنگامی به وجود می‌آید که یک طرف پرداخت را انجام دهد در حالی که طرف مقابل نتواند به تعهدات خود عمل کند.

ریسک نقدینگی:

این نوع ریسک و خطر ناشی از عدم توانایی در انجام معاملات است. ریسک نقدینگی را می توان به خطر نقدینگی دارایی و خطر نقدینگی برای سرمایه گذاری طبقه بندی کرد. ریسک نقدینگی دارایی چه به دلیل خریداران ناکافی یا فروشندگان ناکافی در مقابل سفارشات فروش محصولات و خدمات ایجاد می‌شود.

ریسک عملیاتی:

این نوع خطر ناشی از وجود مشکلات عملیاتی مانند سوء مدیریت یا مشکلات فنی است. ریسک عملیاتی را می‌توان به ریسک کلاهبرداری و ریسک مدل و طرح طبقه بندی کرد. خطر تقلب به دلیل عدم کنترل ایجاد می‌شود و ریسک مدل به دلیل کاربرد نادرست مدل و طرح ایجاد می‌شود.

ریسک قانونی:

این نوع ریسک مالی ناشی از محدودیت‌های قانونی مانند دادخواست‌ها است. هر زمان که یک شرکت به خاطر رسیدگی‌های قانونی با ضررهای مالی خود روبرو شود، این یک ریسک قانونی است. عموما برای کاهش ریسکهای مالی می توان از گزارش اعتباری سامانه اعتبار سنجی آنلاین استفاده نمود در این سامانه ها می توانید گزارش استعلام معوقات بانکی و استعلام بانکی آنلاین و استعلام آنلاین تسهیلات را دریافت نمائید .)

https://www.icescoring.com/Content/help.pdfادامه مطلب

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 85 تاريخ : يکشنبه 29 دی 1398 ساعت: 17:06

استعلام آنلاین تسهیلات یکی از خدماتی است که آژانس‌های اعتبار سنجی ارائه می‌دهند. خدمات آژانس‌های اعتبار سنجی علاوه بر استعلام آنلاین تسهیلات، رتبه بندی اعتباری و اعتبار سنجی شامل استعلام بانکی آنلاین و استعلام معوقات بانکی است. این خدمات هم برای وام دهندگان و هم برای وام گیرندگان بسیار مفید و موثر است.

انواع موسسات مالی و اعتباری

در بازار مالی انواع مختلفی از موسسات مالی و اعتباری وجود دارد. به طور کلی این نوع از موسسات مالی و اعتباری را می‌توان به دو نوع زیر تقسیم کرد:

1. استعلام آنلاین تسهیلات از موسسات سپرده گذاری

انواع سپرده گذاری موسسات مالی شامل بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و انجمن‌های پس انداز و وام هستند.

* بانک‌ها

از طریق آژانس‌های اعتبار سنجی می‌توان برای استعلام آنلاین تسهیلات بانکهای دولتی و خصوصی اقدام کرد. این بانک‌ها دارای طرح‌های متنوعی برای اعطای وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت‌های بزرگ و کوچک هستند. آنها براساس سپرده‌های افراد و کسب و کارها و نمره و رتبه اعتباری‌ای که دارند، تقاضای وام و تسهیلات آنها بررسی می‌کنند.

* موسسات مالی و اعتباری

موسسات مالی و اعتباری موسسات تعاونی هستند که در آن تعداد زیادی از مردم داوطلبانه برای اهداف دریافت پس انداز و تسهیلات در ارتباط هستند.

* انجمن‌های پس انداز و وام

انجمن‌های پس انداز و وام موسسات مالی و اعتباری هستند که با جمع آوری وجوه اعضا و پس انداز کردن آنها با قرعه کشی در هر ماه به یکی یا چند اعضا وام و تسهیلات اعطا می‌کند.

2. استعلام آنلاین تسهیلات در موسسات غیر سپرده گذاری

برای استعلام آنلاین تسهیلات در موسسات غیر سپرده گذاری می‌توانید به سامانه‌های آژانس‌های اعتبار سنجی مراجعه کنید. این موسسات غیر سپرده گذاری به معنای واقعی بانک نیستند. آنها برای برآوردن نیازها و ترجیحات سرمایه گذاران و سهامداران در بازار بورس و اوراق بهادار تاسیس شده‌اند. موسسات غیر سپرده گذاری شامل شرکت‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های خدمات مالی و صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک هستند.

* شرکت‌های بیمه

شرکت‌های بیمه موسسات پس انداز پیمانکاری هستند که حق بیمه دوره‌ای را از طرف بیمه شده جمع می‌کنند و در عوض موافقت می‌کنند که خطر از دست دادن زندگی و املاک را جبران کنند.

* صندوق بازنشستگی

صندوق‌های بازنشستگی موسسات مالی هستند که پس انداز را برای تامین بازنشستگی و انواع دیگر مزایای بازنشستگی برای کارمندان واحدهای دولتی و سایر شرکت‌ها می‌پذیرند. وجوه بازنشستگی اساسا توسط شرکت‌ها و واحدهای دولتی برای کارمندانشان تامین می‌شود، که وام دوره‌ای را به صندوق بازنشستگی می‌دهند و این صندوق مزایایی را برای کارمندان در زمان بازنشستگی فراهم می‌کند. صندوق‌های بازنشستگی اساسا در بازار بورس، اوراق قرضه و اوراق بهادار بلند مدت از جمله املاک و مستغلات سرمایه گذاری می‌کنند.

* شرکت‌های خدمات مالی

شرکت های خدمات مالی موسساتی هستند که در برآورده کردن نیازهای اعتباری فردی فعالیت می‌کنند و نیازهای بانکی بازرگانان و تجار را انجام می‌دهند. به عبارت دیگر ، شرکت‌های خدمات مالی موسسات مالی غیر بانکی هستند که تمایل دارند انواع مختلفی از نیازهای اعتباری مصرف کنندگان را برآورده کنند. آنها در لیزینگ، تامین اعتبار پروژه، مسکن و نوع دیگری از تامین مالی املاک و مستغلات دخیل هستند.

* صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک

وجوه متقابل شرکت‌های سرمایه گذاری باز است. آنها انجمن‌هایی هستند که برای بهره مندی اعضای متقابل آن برای ابزارهای مالی یا دارایی‌های بخش کسب و کار یا بخش شرکت سرمایه گذاری می‌کنند. وجوه متقابل اساسا سبد سهام یا پرتفوی عمومی بزرگی است که وجوه اعضا را می‌پذیرد و سپس از این وجوه برای خرید سهام مشترک، سهام ترجیحی ، اوراق و سایر ابزارهای بدهی کوتاه مدت که توسط دولت و شرکت استفاده می‌شود، بهره می‌برد.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 86 تاريخ : شنبه 28 دی 1398 ساعت: 18:30

تسهیلات یک برنامه رسمی کمک مالی است که توسط یک بانک و موسسه مالی و اعتباری برای کمک به شرکتی که به سرمایه در گردش نیاز دارد، ارائه می‌شود. انواع تسهیلات شامل خدمات اضافه برداشت، برنامه‌های وصول مطالبات معوق، خط اعتباری، اعتبار در گردش، وام‌های مدت دار و اعتبارنامه است. تسهیلات در اصل نام دیگر  وام است.

استعلام تسهیلات آنلاین

برای استعلام تسهیلات آنلاین افراد حقیقی و حقوقی و کسب و کارهای بزرگ کوچک می‌توانند از طریق آژانس‌های اعتبار سنجی اقدام کنند. این آژانس‌های اعتبار سنجی علاوه بر رتبه بندی مالی و اعتباری خدمات دیگری چون استعلام معوقات بانکی و استعلام بانکی آنلاین ارائه می‌دهند.

تسهیلات چگونه کار می‌کند؟

تسهیلات توافق نامه‌ای بین یک شرکت و یک وام دهنده دولتی یا خصوصی است که به تجار اجازه می‌دهد، مبلغ خاصی از پول را برای اهداف مختلف برای مدت زمانی کوتاه وام بگیرد. وام برای یک مبلغ تعیین شده است و نیازی به وثیقه ندارد. وام گیرنده تا زمان پرداخت کامل بدهی، اقساط را با بهره و پرداخت ماهانه یا سه ماهه پرداخت کند.

تسهیلات به ویژه برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از اخراج کارگران و کارمندان خود، کند شدن رشد یا تعطیل شدن دوره‌های فروش فصلی در هنگام کمبود درآمد جلوگیری کنند، بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه طلا و جواهر در ماه دسامبر با کاهش فروش، پول نقد کم داشته باشد، مالک می تواند تسهیلات 2 میلیون دلاری از یک بانک درخواست کند که در ماه ژوئیه هنگام رونق تجارت، بازپرداخت می‌شود. جواهرساز برای ادامه کار خود از بودجه استفاده می‌کند و وام و تسهیلات را به صورت اقساط ماهانه تا تاریخ توافق شده پس می‌دهد.

نمونه هایی از تسهیلات

بسته به نیاز کسب و کارهای مختلف، تعدادی از تسهیلات برای وام گیرندگان در کوتاه مدت در دسترس است که شامل موارد زیر است:

خدمات اضافه برداشت

خدمات اضافه برداشت در صورت خالی بودن حساب نقدی شرکت، وام و تسهیلات را به یک شرکت اعطا می‌کند. وام دهنده بهره و اقساط بازپرداخت آن را دریافت می‌کند. خدمات اضافه برداشت هزینه کمتری نسبت به وام دارند و به سرعت مبلغ آنها برمی‌گردد و جریمه‌هایی برای بازپرداخت زودهنگام شامل نمی‌شوند.

خط اعتباری

خط اعتباری وام‌هایی است که به کسب و کارها داده می‌شود تا بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند و از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند. این خطوط اعتباری را بانک‌های خصوصی و دولتی و موسسات مالی و اعتباری در اختیار دولت و کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای پرداخت بدهی‌ها در اختیار می‌گذارند. این خطوط اعتباری می‌تواند با ضامن یا بدون ضامن مورد استفاده قرار گیرد و بهره فقط به پولی تعلق می‌گیرد که از این خطوط برداشت شود.

وام‌های مدت دار( استعلام معوقات بانکی استعلام تسهیلات آنلاین )

وام مدت دار با نرخ بهره و تاریخ سررسید تعیین می‌شود. مدت زمان بازپرداخت اقساط وام‌های میان مدت کمتر از سه سال است و ماهانه بازپرداخت می‌شوند. مدت زمان بازپرداخت اقساط وام‌های بلند مدت می‌تواند تا 20 سال باشد. بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام دهنده می‌توانند از خدمات آژانس‌های اعتبار سنجی برای رتبه بندی اعتباری مشتریان خود برای پیش بینی ریسک و خطر استفاده کنند. افراد وام گیرنده هم می‌توانند با کمک این سامانه‌های اعتبار سنجی از رتبه و امتیاز اعتباری خود برای واجد شرایط شدن برای دریافت انواع وام مطلع شوند.

اعتبار نامه

شرکت‌های تجاری داخلی و بین المللی از اسناد اعتباری برای تسهیل معاملات و پرداخت‌ها استفاده می‌کنند. یک موسسه مالی به پرداخت و تکمیل تعهدات بین متقاضی (خریدار) و ذینفع (فروشنده) اطمینان می‌دهد.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 85 تاريخ : جمعه 27 دی 1398 ساعت: 21:21

 اعتبار سنجی روش و راهکاری است برای رتبه بندی اعتباری و مالی افراد حقیقی و حقوقی و شرکت‌ها برای وام دهندگان تا تقاضای دریافت وام و تسهیلات آنها را رد و یا تایید کنند. بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام دهنده از گزارش‌های  سامانه‌  ‌اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری برای راستی آزمایی و برآورد ریسک و خطرات اعطای وام و تسهیلات به هر فرد حقیقی یا حقوقی و شرکت‌ها برای اعطا یا عدم اعطای وام و تسهیلات استفاده می‌کنند. بانک و موسسات مالی و اعتباری هر کشوری با یک موسسه و آژانس رتبه بندی اعتباری و مالی خاص همکاری می‌کند و از روش‌ها و راهکارهای آن شرکت‌ها برای دادن وام و تسهیلات استفاده می‌کند. این آژانس‌های اعتبار سنجی علاوه بر ارائه خدمات رتبه بندی مالی و اعتباری خدمات دیگری چون استعلام معوقات بانکی، استعلام بانکی آنلاین و استعلام آنلاین تسهیلات به وام دهندگان و وام گیرندگان ارائه می‌دهد.

اعتبار سنجی در سامانه‌ اعتبار سنجی آلمان

در آلمان ، اعتبار سنجی شما به احتمال زیاد توسط Schufa Holding AG ، بزرگترین آژانس اعتبار سنجی آلمان، انجام می‌شود. Schufa مخفف اختصاری Schutzgemeinschaft für allgemeine Kreditsicherung است. این بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری قادر خواهند بود تا Schufa شما را بررسی کنند و تعیین کنند که آیا شما بدهی‌های پرداخت نشده و معوقات بانکی دارید و تا بتوانند به عنوان مشتری به شما اعتماد کنند. به عنوان مثال اگر برای یک وام در یک بانک درخواست می‌کنید، Schufa شما همچنین می‌تواند تعیین کند که چه میزان بهره برای آن وام می توانید پرداخت کنید. هرچه ریسک برای بانک بیشتر باشد، بهره شما نیز بیشتر می‌شود. ساده ترین روش، سفارش Schufa Bonitätsauskunft به طور مستقیم از meineSCHUFA.de است. این گزارش رسمی و معتبر اعتباری است که همه وام دهندگان آن را می‌پذیرند و این باعث حفظ حریم خصوصی و امنیت شما می‌شود.

اعتبار سنجی در سامانه‌ اعتبار سنجی آمریکا

در آمریکا اعتبار سنجی توسط سه شرکت معتبر و بین المللی Experian، Equifax و TransUnion انجام می‌شود. هر کدام از این شرکت‌ها روش‌های خاص خودشان برای تعیین نمره و رتبه اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت‌ها را دارند. نمره و اعتباری که آنها ارائه می‌دهند تحت نام FICO است. FICO یک مدل و استاندارد جهانی برای تعیین رتبه بندی و نمره اعتباری اشخاص مختلف و شرکت‌ها است. به غیر از FICO استاندارد و روش‌های دیگر رتبه بندی اعتباری و مالی در آمریکا وجود دارند که عبارتند از: NextGen Risk Score، CE Score، Educational Credit Score و ... .

اعتبار سنجی در سامانه‌های اعتبار سنجی ایران

در ایران هم علاوه بر بانک‌ها و موسسات اعتباری، شرکت‌ها و آژانس‌های خصوصی اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری و مالی وجود دارند که هر کدام روش‌های خاص خودشان را دارند. یکی از سامانه‌های رتبه بندی اعتباری ایرانی سامانه اعتبار سنجی آیس است. این سامانه از جدیدترین و به روز ترین استانداردهای رتبه بندی مالی و اعتباری بین المللی و داخلی استفاده می‌کند. حسن استفاده از این سامانه رتبه بندی مالی و اعتباری عدم مراجعه حضوری و گرفتن نتیجه در اسرع وقت است. با مراجعه به سایت این شرکت می‌توانید در اسرع وقت رتبه و نمره اعتباری و مالی خود را مشاهده کنید. بانک‌ها و موسسات مالی وام دهنده در اسرع وقت می‌توانند رتبه بندی مالی و اعتباری مشتریان خود را مشاهده کرده و بسیار سریع و شفاف تصمیم گیری کنند.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 93 تاريخ : پنجشنبه 26 دی 1398 ساعت: 18:09

خدمات مالی و اعتباری در هند و در هر کشوری با هدف آسانتر کردن زندگی مردم ارائه می‌شود. چرا که اینترنت این بستر را فراهم کرده است تا انسان بتواند هر کاری را که می‌خواهد به راحتی انجام دهد و نتیجه درخواست و کار خود را در اسرع وقت بگیرد. یکی از این خدمات مالی و اعتباری را آژانس‌های اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری با کمک بستر اینترنت انجام می‌دهند. این آژانس‌ها دارای سامانه‌هایی هستند که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام دهنده می‌تواند برای دانستن رتبه اعتباری فرد وام گیرنده اطلاعات کاملی بگیرند تا وام و تسهیلات خود را با ریسک کمتری به افراد خوش حساب اعطا کنند. همچنین آنها می‌توانند از این سامانه‌های اعتبار سنجی برای استعلام معوقات بانکی مشتریان خود استفاده کنند. مردم و افراد وام گیرنده هم می‌توانند از طریق این آژانس‌های اعتبار سنجی برای دانستن رتبه اعتباری، استعلام آنلاین تسهیلات و استعلام بانکی آنلاین استفاده کنند.

انواع خدمات مالی و اعتباری در هند

در ادامه مقاله انواع خدمات مالی و اعتباری در هند بررسی خواهند شد. این خدمات عبارتند از:

  • بانکداری اینترنتی
  • پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی
  • کارگزاری الکترونیکی
  • ارائه خدمات مالی و اعتباری به صورت الکترونیکی
  • استعلام بانکی آنلاین استعلام معوقات بانکی

1-خدمات مالی و اعتباری در هند در زمینه بانکداری اینترنتی

در  هند در زمینه بانکداری اینترنتی دو نوع موسسه و مرکز مالی و اعتباری یعنی بانک‌ها و موسسات و شرکت‌های مالی و اعتباری غیر بانکی خدمات می‌دهند . از طرف دیگر، سایتهای اینترنتی جدید ظهور کرده‌اند که فعالیت و خدمات رسانی بانک‌ها و شرکت‌های مالی و اعتباری غیر بانکی یعنی NBFC ها را به چالش می‌کشند.

ارزش صنعت بانکداری در هند به ارزش کل دارایی 270 میلیارد دلار است و براساس گزارش IBEF، کل سپرده‌ها 220 میلیارد دلار است. بنابراین، با چنین پتانسیل بزرگی، این صنعت در حال تبدیل شدن به نقطه عطف فرصت‌ها است. میزان نفوذ اینترنت در بین مردم روستایی در هند 29٪ بود که در سال 2018 به 48٪ تبدیل شد. بنابراین با گسترش بانکداری اینترنتی می‌توان مردم روستا را هم برای انجام کارهای بانکی، گرفتن وام و تسهیلات و بیمه به رفاه و آسایش رساند. ( استعلام بانکی آنلاین استعلام معوقات بانکی استعلام آنلاین تسهیلات )

2-خدمات مالی و اعتباری در هند در زمینه پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی

پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی (EBP) با آسانتر کردن امور مالی و اعتباری به ابزاری مهم برای جذب مشتری تبدیل شده است. اگرچه خدمات مدیریت نقدی (CMS) و درآمدهای حاصل از پردازش قبوض شکل کاغذی و فیزیکی تحت تأثیر EBP قرار گرفته است، اما هنوز هم بانک‌ها آن را به عنوان بخشی اساسی برای ارائه خدمات به مشتریان می‌دانند. بانک‌ها برای تسهیل در کارها و امور بانکی مشتریان در هند دستگاه‌هایی قرار داده‌اند تا مردم بیشتر کارهای مالی و اعتباری خود را بدون اتلاف وقت برای قرار گرفتن در صف‌های طولانی و با آرامش و خیال راحت از این طریق انجام دهند.

3-خدمات مالی و اعتباری در هند در زمینه کارگزاری الکترونیکی

کارگزاری الکترونیکی یا e-brokerage یکی از زمینه‌هایی است که وب سایت‌های آنلاین مالی رقابت سختی را با ارائه دهندگان خدمات سنتی دارند. DSA های محلی و دلالان به دلیل ارزش و خدمات هوشمندی که این کارگزاری‌های آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهند، با چالش‌های زیادی روبرو و مواجه هستند. بانکها و NBFC نیز یک حرکت هوشمندانه انجام داده‌اند و آنها با این کارگزاری‌های الکترونیکی در ارتباط هستند تا پایگاه مشتری خود را گسترش داده و در زمینه جذب مشتری بیشتر فعالیت کنند.

4-ارائه خدمات مالی و اعتباری به صورت الکترونیکی  و استعلام آنلاین ، استعلام آنلاین تسهلات در هند

بانک‌ها در ارائه خدمات مالی و اعتباری مانند بررسی وضعیت حساب شما در انتقال وجه، نوشتن چک و پیش نویس تقاضا از طریق اینترنت اقدام به ارائه خدمات کرده‌اند. آنها همچنین سعی می‌کنند با ارائه خدمات ارزش افزوده به صورت آنلاین، وارد تجارت الکترونیکی B2C و B2B شوند. روند درخواست وام شخصی ، وام خودرو و حتی وام مسکن به صورت آنلاین و سایر محصولات مانند اوراق تغییر کرده و وجوه متقابل از طریق درگاه‌های خدمات آنها ارائه می‌شود.

منبع: iamwire

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 98 تاريخ : چهارشنبه 25 دی 1398 ساعت: 18:31

معوقات بانکی برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام دهنده دردسرهای بزرگی درست می‌کند. هرچند با اعمال روش‌هایی چون استعلام معوقات بانکی و استعلام بانکی آنلاین می‌توان قبل از دادن وام و تسهیلات از مشتریان خوش حساب و خوش قول راستی آزمایی کرد اما بازهم هستند مشتریانی که از پرداخت اقساط وام و تسهیلات خودداری کنند و دیرکرد داشته باشند. امروزه سامانه‌های اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری به وجود آمده‌اند که با ارائه خدماتی چون استعلام معوقات بانکی، استعلام بانکی آنلاین و استعلام آنلاین تسهیلات هم به وام دهنده و هم به وام گیرنده کمک می‌کند و از ایجاد معوقات بانکی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

7 راه برای تسریع فرایند وصول معوقات بانکی و اقساط سررسید گذشته

در ادامه مقاله 7 راه برای تسریع فرایند وصول معوقات بانکی معرفی و بررسی می‌شود.

1-آمادگی ذهنی داشته باشید.

تعهد به پرداخت اقساط بسیار مهم است، همیشه مشتریانی وجود دارند که برای تاخیر در پرداخت اقساط وام و تسهیلات دریافتی دنبال انواع عذر و بهانه باشند. شما باید دوستانه اما حرفه‌ای و استوار باشید. اگر با این طرز تفکر نمی‌توانید به تسریع در روند وصول معوقات بانکی خود کمک کنید، مشتریان خواهند توانست که از این فضا به نفع خود بهره برداری کنند. اگر مذاکره کننده خوبی نیستید، می‌توانید از یک تیم حرفه‌ای مذاکره کننده در بانک و یا موسسه مالی و اعتباری خود بهره بگیرید.

2. برای وصول معوقات بانکی  و اقساط سررسید گذشته خود پیگیری کنید.

یکی از بزرگترین دلایل تاخیر در فرایند وصول معوقات بانکی عدم پیگیری مناسب است. قدم اول: از نرم افزار حسابداری خود استفاده کنید تا حداقل یک بار در هفته مطالبات خود را بررسی کنید. سپس سیستمی را برای پیگیری پرداخت‌های سه روزه، یک هفته، 15 روزه ، 30 روزه و 45 روز تاخیر در پرداخت اقساط وام مشتریان ایجاد کنید.

3. با ارسال نامه یادآوری شروع کنید.

نامه‌ها روشی مودبانه برای یادآوری مشتری از پرداخت اقساطی است که ممکن است نادیده گرفته شده باشند. یک فرم استاندارد نامه ایجاد کنید که می‌توانید در هر موقعیتی برای هر مشتری بد حساب از آن استفاده کنید.

4- یک تماس تلفنی برقرار کنید.

اگر 30 روز گذشته است و شما از مشتری خود خبری ندارید یا مبلغی را دریافت نکرده‌اید، زمان آن رسیده است که تماس تلفنی برقرار کنید. در بسیاری از موارد، صحبت کردن مستقیم با مشتری می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

5- مشتری را تهدید نکنید و عصبانی نشوید.

در این مرحله ، هدف شما این است که بفهمید مشکل چیست و چگونه می‌توانید اقساط را دریافت کنید. ارزیابی کنید که مشتری برای شما چقدر ارزش دارد، چقدر احتمال دارد که مشکل فعلی برطرف شود.

6. اقدامات قانونی انجام دهید.

اگر پنج قدم اول را امتحان کردید و معوقات بانکی هنوز وصول نشد، وقت آن رسیده است که به صورت قانونی اقدام کنید. از وکیل خود بخواهید نامه تقاضا بنویسد - نامه کتبی معتبر که اگر بدهی پرداخت نشده باشد مشتری را از اقدامات قانونی تهدید کند.

7. از یک آژانس رتبه بندی اعتباری و اعتبار سنجی کمک بگیرید.

با کمی هزینه با کمک گرفتن از یک سامانه اعتبار سنجی می‌توانید، معوقات بانکی را استعلام کنید و مشتریان خوش حساب دارای رتبه اعتباری مناسب و خوب را برای پرداخت وام و تسهیلات انتخاب کنید. این سامانه‌های اعتبار سنجی به صورت یکپارچه و آنلاین اطلاعات مالی و اعتباری تمامی افراد را در اختیار وام دهندگان قرار می‌دهند.  کد اعتبار سنجی ایران خودرو

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 90 تاريخ : سه شنبه 24 دی 1398 ساعت: 17:48

تسهیلات آنلاین ابزارهای مالی‌ای هستند که می‌تواند در تنگناهای مالی به افراد کمک کند. وام‌های شخصی به راحتی قابل استفاده هستند و تقریبا در دسترس تمامی وام دهندگان برتر قرار دارند. یک تسهیلات آنلاین می‌تواند به شما در شرایطی که به پول به طور موقت نیاز است، کمک کند. با تسهیلات آنلاین ، تمام کاستی‌های مالی شما می تواند بلافاصله برطرف شود. حتی به کمک تسهیلات آنلاین نیازی به صرفه جویی برای خرید وسایل و لوازم مورد نیاز و علاقه خود ندارید. بازپرداخت‌ها آسان است و شما زمان کافی برای بازپرداخت آن را بدون اینکه احساس بار سنگین مالی بر روی دوش خود داشته باشید، نمی‌کنید. در آژانس‌های اعتبار سنجی علاوه بر رتبه بندی مالی و اعتباری خدمات استعلام آنلاین تسهیلات و وام ارائه می‌شود و هر فردی می‌تواند از این سامانه‌ها با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین نوع وام و تسهیلات را انتخاب و خریداری کند. استعلام بانکی آنلاین و استعلام معوقات بانکی از دیگر خدمات مالی و اعتباری این آژانس‌های اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری است.

5 مزیت درخواست تسهیلات آنلاین

در ادامه مقاله مهمترین مزایای درخواست تسهیلات آنلاین بررسی می‌شود.

1-عدم نیاز به ارائه وثیقه و ضامن

یکی از مهمترین مزایای درخواست تسهیلات آنلاین، عدم نیاز به ارائه وثیقه و ضامن است. این بدان معناست که می توانید تسهیلات آنلاین تقاضا کنید حتی اگر وثیقه یا ضامنی برای تامین وام خود نداشته باشید. بنابراین، لازم نیست نگران جور کردن و ارائه کردن وثیقه و ضامن باشید. از این رو هیچ خطری برای از دست دادن دارایی وجود ندارد.

2- قابل دسترسی در هر زمان و در هر مکان

فقط کافی است تا پس از مراجعه به سامانه‌های آژانس‌های اعتبار سنجی و استعلام آنلاین تسهیلات و وام و انتخاب مورد مناسب و مورد نیاز خود به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه تسهیلات آنلاین مراجعه کنید. پس از ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن پر کردن فرم و وارد کردن مشخصات کامل الگوریتم‌های خودکار آنها شروع به کار کرده و همه چیز را بررسی می‌کنند. اگر طبق ضوابط واجد شرایط بودن شما برای دریافت وام و مدارک ارائه شده برای درخواست تسهیلات در طی چند دقیقه یا چند ساعت تایید شد، وام و تسهیلات مدنظر در حساب بانکی منظور می‌شود.

3-امکان پیگیری آنلاین وضعیت پرداخت وام

پس از درخواست تسهیلات آنلاین، می‌توانید وضعیت درخواست و پرداخت آن را به صورت لحظه‌ای و آنلاین در اکانت سایت و اپلیکیشن خود پیگیری کنید. به شما یک درخواست داده می‌شود. با استفاده از آن می‌توانید روند تایید درخواست و پرداخت وام خود را پیگیری کنید و بعدا می‌توانید از آن برای مدیریت وام خود استفاده کنید.

4-پردازش سریع تسهیلات آنلاین

روند پردازش وام‌های شخصی آنلاین بسیار سریع است و در نتیجه در وقت متقاضیان دریافت وام و تسهیلات صرفه جویی می‌شود. روند پردازش وام‌های شخصی حضوری و سنتی به صورت دستی انجام می‌شود و از این رو، زمان بیشتری برای پرداخت نیاز دارند. اما برای وام‌های شخصی آنلاین، پردازش وام توسط نرم افزار کامپیوتری انجام می‌شود و در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان و تلاش هر دو می‌شود و پرداخت آن را سریع تر می‌کند.

5-امکان استفاده از آن برای هر هدفی

وام‌های شخصی آنلاین برای هرگونه دلایل شخصی- اضطراری پزشکی، تحصیلات عالی کودکان، مراسم عروسی رویایی شما، خرید کالا بصورت اقساطی از فروشگاههای اینترنتی که بصورت اقساطی می فروشند ،مسافرت فوری یا نیاز ناگهانی برای اضافه کردن مقداری پول در بودجه ماهانه شما قابل استفاده است. تسهیلات می تواند با تامین بودجه فوری به هر یک از این شرایط کمک کند. و بهترین نکته در مورد این است که لزومی ندارد دلیل انتخاب آن را برای وام دهنده خود مشخص کنید.

منبع: financebuddha

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 23 دی 1398 ساعت: 18:08

اگر با فرم اعتبارسنجی آشنایی ندارید و همچنان برای شما این سوال و ابهام وجود دارد که فرم اعتبارسنجی چیست و به چه کار می آید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با این فرم به طور کلی آشنا گردیم و به معرفی پارامترهایی بپردازیم که در این فرم لحاظ گردیده است. در ادامه ابتدای امر به ارائه تعریفی از فرم اعتبارسنجی خواهیم پرداخت و سپس تمامی مولفه هایی که در این فرم مدنظر گرفته شده است را برای شما توضیح خواهیم داد تا به درک درست و صحیحی از این فرم دست یابید.

فرم اعتبارسنجی

برای آنکه با این فرم آشنا شوید؛ تصور کنید برای دریافت وام، بیمه یا به طور کلی اعطای برخی از تسهیلات درخواست خود را داده اید و هیچ گونه شناختی بین شما و دیگران نیست. در چنین حالتی تنها چیزی که شما را از دیگران جدا می سازد، میزان رتبه اعتباری شماست. با داشتن یک رتبه اعتباری مناسب و پرداخت به موقع تمامی قسط ها و بدهی های خود در سامانه شما دارای یک رتبه اعتباری مطلوب و مورد اعتماد خواهید شد که روند اعطای تسهیلات بعدی را برای شما تسهیل می بخشد و با داشتن یک پیشینه نامطلوب و رتبه اعتباری پایین انجام هر تسهیلاتی را از شما منع خواهد کرد. بنابراین فرم اعتبارسنجی و رتبه اعتباری تأثیر بسزایی در اعطای تسهیلات دارد و بانک ها و سایر نهادها با استفاده از اعتبارسنجی، افراد مختلف را ارزیابی می کنند تا با داشتن این ملاک و معیار مناسب تصمیم خود را مبنی بر دادن یا ندادن تسهیلات به افراد مختلف علنی سازند.

پارامترهای موجود در فرم اعتبارسنجی

بعد از آنکه با فرم اعتبارسنجی آشنا شدیم؛ حال سوال اینجاست که چه پارامترهایی در این سامانه لحاظ شده است که این پارامترهای چگونگی بالا و پایین رفتن میزان رتبه اعتباری را مشخص می سازند. پارامترهایی که در این فرم وجود دارد، بیشتر منوط به استعلام بدهی های افراد می باشد که این استعلام و گزارشگیری از روند بازپرداخت بدهی ها به نوبه خود سبب بالابردن رتبه یا پایین آوردن آن می باشد. اقساط وام نیز از جمله دیگر پارامترهایی محسوب می شود که زود پرداخت کردن و درست سر موقع پرداخت کردن اقساط وام نشان دهنده این است که فرد مذکور نسبت به پرداخت اقساط وام خود ملتزم بوده و در غیر این صورت سابقه بد فرد را در قبال پرداخت هر نوع بدهی نشان می دهد که این سوابق به نوبه خود سبب خواهد شد که در اعطای تسهیلات آتی بانک ها و سایر نهادها به این افراد تأثیر بسیار مستقیمی داشته باشند. بنابراین اگر افراد حقیقی و حقوقی مختلف هر چقدر نسبت به پرداخت بدهی های خود متعهد گردند، سبب بالارفتن رتبه اعتباری آنان می گردند و اعطای تسهیلات آتی را برای آنان با روندی راحت تر از قبل مواجه می سازد تا به راحتی بتواند از تسهیلات بانکی خود بهره ببرد. یکی دیگر از مولفه هایی که در اعتبارسنجی لحاظ می گردد، خلاصه وضعیت قراردادهای اصلی شخص می باشد که با در دست داشتن اطلاعاتی در این خصوص نیز می توان علاوه بر معیارهای زیاد دیگری رتبه افراد حقیقی و حقوقی را تعیین نمود که هر رتبه ای وجهه فرد را در جامعه نشان می دهد.

بنابراین به طور کلی می توان گفت که پارامترهای بسیار زیادی در فرم اعتبارسنجی لحاظ شده است که هر کدام از آن ها در تعیین رتبه اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار است و می تواند سابقه یک فرد را برای قراردادهای آتی آن تعیین سازد.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 94 تاريخ : يکشنبه 22 دی 1398 ساعت: 22:02

استعلام معوقات بانکی در ایران روش‌های خاص خود را دارد. به طور کلی سیستم‌های بانکی در هر کشوری متفاوت است. در ایران از تاریخ 18 فروردین سال 1390 امکان استعلام معوقات بانکی و استعلام وضعیت اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی از تمامی شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری امکان پذیر است. در سال‌های اخیر شرکت‌ها، افراد حقیقی و حقوقی برای استعلام معوقات بانکی می‌توانند از سامانه‌های اعتبارسنجی و رتبه بندی مالی و اعتباری استفاده کنند. استفاده از این سامانه‌ها که به صورت سایت و اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کنند، بسیار راحت تر است چرا افراد و شرکت‌ها دیگر نیازی نیست برای اطلاع از وضعیت معوقات بانکی، اعتباری و چک‌های برگشتی خود به صورت حضوری مراجعه کنند. یکی از این سامانه‌های اعتبار سنجی که خدمات گسترده‌ای در زمینه اعتباری و مالی ارائه می‌دهد، سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی مالی و اعتباری آیس است.

استعلام معوقات بانکی با سامانه آیس

آیس نام اختصاری برند یکپارچه اعتباری سپهر است که خدمات گسترده و متنوعی در زمینه اعتبارسنجی و رتبه بندی مالی و اعتباری ارائه می‌دهد. در سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی مالی و اعتباری آیس علاوه بر استعلام معوقات بانکی می‌توان از خدمات دیگری چون استعلام بانکی آنلاین و استعلام آنلاین تسهیلات استفاده کنند. این خدمات هم برای وام دهندگان و هم برای وام گیرندگان بسیار موثر و حائز اهمیت است. چرا که وام دهندگان اعم از بانک‌ها و موسسات اعتباری از یک سامانه یکپارچه می‌توانند استفاده کنند تا وام و تسهیلات خود را به افراد و شرکت‌هایی دهند که سابقه مالی و اعتباری خوبی دارند و ریسک کمتری کنند. افراد حقیقی و حقوقی و شرکت‌ها هم می‌توانند قبل از درخواست وام و تسهیلات از سابقه حساب خود مطلع شوند و اگر معوقات بانکی، اعتبار بد و چک‌های برگشتی‌ای دارند که در سابقه و وضعیت اعتباری نزد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خدشه‌ای وارد می‌کند و اطلاعی ندارند، هرچه سریعتر نسبت به رفع آن و داشتن اعتباری مناسب اقدام کنند تا درخواست وام و تسهیلات خودشان رد نشود. فرم اعتبار سنجی مشتریان

مزیت استعلام معوقات بانکی

همانطور که اشاره شد افراد حقیقی و حقوقی و شرکت‌ها هم می‌توانند از شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری و هم از طریق سامانه‌های اعتبارسنجی و رتبه بندی مالی و اعتباری‌ای چون آیس برای استعلام معوقات بانکی خود اقدام کنند. این مسئله نه تنها برای وام گیرندگان بلکه برای وام دهندگان هم مزایای خوبی دارد. چرا که بانک‌ها و دیگر موسسات مالی و اعتباری وام دهنده امروزه با مشکل بزرگ کندی وصول معوقات بانکی خود مواجه هستند. یکی از بزرگترین دلایل این مسئله در گذشته عدم وجود یک سامانه اعتبارسنجی یکپارچه و آنلاین بوده است. فردی که به چند بانک بدهکار بوده به بانک و موسسات مالی و اعتباری دیگر هم مراجعه کرده و اقدام به دریافت وام و تسهیلات می‌کند. بانک وام دهنده جدید هم چون از سابقه مالی و اعتباری آن شخص بد حساب مطلع نبوده به او وام و تسهیلات می‌دهد و به یکی دیگر از بدهکاران بانکی تبدیل می‌شود. امروزه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام و تسهیلات دهنده برای تسریع در روند وصول معوقات خود علاوه بر استفاده از سامانه‌های اعتبارسنجی برای استعلام معوقات بانکی روند دریافت وثیقه و ضمانت را از افراد متقاضی دریافت وام و تسهیلات را با وسواس و دقت بیشتری پیگیری می‌کنند تا دچار مشکلات و معضلات قبلی نشوند. از طرفی مشکلات اقتصادی هم برای دولت و شرکت‌های بزرگ و کوچک باعث شده است که نتوانند به موقع و در زمان دست وام و تسهیلات دریافت شده را برگردانند و معوقات بانکی افزایش پیدا کرده است.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 85 تاريخ : شنبه 21 دی 1398 ساعت: 18:43

علاوه بر درآمد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که از نظر وام‌دهنده بر نمره اعتباری و اعتبارسنجی تاثیر نمی‌گذارند و اگر وام‌دهنده این عوامل را در اعتبارسنجی در نظر بگیرد این عوامل عبارتند از:

  • تراز حساب بانکی
  • حساب‌های بازنشستگی
  • دارایی‌ها
  • باورهای مذهبی
  • نژاد یا ملیت

 تعیین اعتبار

وام‌دهندگان به موسسات اعتبارسنجی پول پرداخت می‌کنند تا بر فعالیت‌های مالی مشتریان نظارت داشته باشند و به هریک از آن‌ها نمره اعتباری تخصیص دهند. هر چه نمره اعتباری بالاتر باشد اعتبار شخص بهتر است. به یاد داشته باشید که نیازی نیست نمره اعتباری شما بالاترین نمره یعنی 900 باشد بلکه نمره اعتباری 520 به بالا در زمره نمره اعتباری قابل قبول و مناسب قرار می‌گیرند (اگرچه هر چه نمره اعتباری بالاتر باشد شرایط وام بهتر خواهد بود).

با آشنایی با روش‌هایی که موسسات اعتبارسنجی اعتبار مشتریان را ارزیابی می‌کنند می‌توان احتمال دریافت وام را افزایش داد همچنین مشتریان باید در گزارش‌های اعتباری اطلاعات منفی را جست‌و‌جو کنند. اطلاعات منفی شانس دریافت وام را کاهش خواهند داد. می‌توان اعتبار را با کاهش میزان بدهی‌ها بهبود داد. همچنین باید صورت حساب‌ها را به موقع پرداخت کرد.

بهبود اعتبار

هر اطلاعات منفی‌ای که در گزارش اعتباری وجود داشته باشد به مرور زمان اهمیت خود را از دست خواهد داد و حتی بعد از گذشت هشت سال به طور کامل محو خواهد شد. به خصوص اگر این اطلاعات مربوط به گذشته باشد هر زمان که اراده کنید می‌توانید با انجام اقدامات اصلاحی این نقاط منفی را از تاریخچه اعتباری خود پاک نمایید.

متخصصان به افراد جوان توصیه می‌کنند که ایجاد اعتبار را از 18 سالگی و از همان سال‌های اولیه آغاز نمایند. اگر هیچ گونه بدهی‌ای نداشته باشید. هیچ کس نمی‌تواند شما را به درستی رتبه‌بندی نماید زیرا هیچ‌گونه اطلاعات ثبت شده‌ای برای بررسی وجود ندارد. اگر شما یک کارت اعتباری داشته باشید و همان را به درستی مدیریت کنید اعتبار شما به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت. همچنین اگر یک قرار داد در جریان داشته باشید و اقساط آن را به موقع پرداخت نمایید اعتبار قابل توجهی کسب خواهید کرد.

توصیه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود مربوط به موسسه اعتبارسنجی اکویفاکس در آمریکا است. اقداماتی که برای بهبود اعتبار از نظر موسسه اعتبارسنجی اکویفاکس باید انجام شود عبارتند از:

  • صورت حساب‌هایتان را به موقع پرداخت کنید. دیرکرد پرداخت و بدهی‌های سر رسید شده پرداخت نشده به طور قابل توجهی نمره اعتباری شما را تضعیف خواهند کرد.
  • اگر دارای اقساطی هستید که زمان سر رسید آن گذشته است. آنها را طبقه بندی و در اسرع وقت پرداخت نمایید.
  • بدهی‌ها را به حساب‌های دیگر منتقل نکنید و آنها را تسویه نمایید.
  • تاریخچه پرداخت خود را دوباره ایجاد کنید. در بلندمدت، بازکردن حسابهای جدید و مدیریت آن‌ها کمک خواهد کرد.
  • فقط زمانی درخواست دهید و حساب اعتباری جدید افتتاح کنید که واقعا نیاز داشته باشید و توانایی مالی پرداخت اقساط آن را داشته باشید.
  • کارت‌های اعتباری خود را حفظ کنید. مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی مدیریت می‌کنید. پرداخت اقساط کارت اعتباری و پایبندی به تعهدات در بلند مدت به بهبود نمره اعتباری شما کمک خواهد کرد.
  • اگر مدیریت وام‌ها دشوار است با وام دهنده تماس حاصل کنید. به علاوه می‌توانید از یک مشاور اعتبار کمک بگیرید.

کارهایی که نباید انجام شود:

  • از کارتهای اعتباری متعدد فقط برای بالابردن اعتبار استفاده نکنید. این استراتژی به نمره اعتباری شما آسیب وارد می‌کند.
  • افرادی که اعتبار خود را برای مدت کوتاهی مدیریت کرده‌اند باید از افتتاح حسابهای جدید  متعدد خودداری کنند.
سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 87 تاريخ : جمعه 20 دی 1398 ساعت: 21:35

علاوه بر درآمد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که از نظر وام‌دهنده بر نمره اعتباری و اعتبارسنجی تاثیر نمی‌گذارند و اگر وام‌دهنده این عوامل را در اعتبارسنجی در نظر بگیرد این عوامل عبارتند از:

  • تراز حساب بانکی
  • حساب‌های بازنشستگی
  • دارایی‌ها
  • باورهای مذهبی
  • نژاد یا ملیت

 تعیین اعتبار

وام‌دهندگان به موسسات اعتبارسنجی پول پرداخت می‌کنند تا بر فعالیت‌های مالی مشتریان نظارت داشته باشند و به هریک از آن‌ها نمره اعتباری تخصیص دهند. هر چه نمره اعتباری بالاتر باشد اعتبار شخص بهتر است. به یاد داشته باشید که نیازی نیست نمره اعتباری شما بالاترین نمره یعنی 900 باشد بلکه نمره اعتباری 520 به بالا در زمره نمره اعتباری قابل قبول و مناسب قرار می‌گیرند (اگرچه هر چه نمره اعتباری بالاتر باشد شرایط وام بهتر خواهد بود).

با آشنایی با روش‌هایی که موسسات اعتبارسنجی اعتبار مشتریان را ارزیابی می‌کنند می‌توان احتمال دریافت وام را افزایش داد همچنین مشتریان باید در گزارش‌های اعتباری اطلاعات منفی را جست‌و‌جو کنند. اطلاعات منفی شانس دریافت وام را کاهش خواهند داد. می‌توان اعتبار را با کاهش میزان بدهی‌ها بهبود داد. همچنین باید صورت حساب‌ها را به موقع پرداخت کرد.

بهبود اعتبار

هر اطلاعات منفی‌ای که در گزارش اعتباری وجود داشته باشد به مرور زمان اهمیت خود را از دست خواهد داد و حتی بعد از گذشت هشت سال به طور کامل محو خواهد شد. به خصوص اگر این اطلاعات مربوط به گذشته باشد هر زمان که اراده کنید می‌توانید با انجام اقدامات اصلاحی این نقاط منفی را از تاریخچه اعتباری خود پاک نمایید.

متخصصان به افراد جوان توصیه می‌کنند که ایجاد اعتبار را از 18 سالگی و از همان سال‌های اولیه آغاز نمایند. اگر هیچ گونه بدهی‌ای نداشته باشید. هیچ کس نمی‌تواند شما را به درستی رتبه‌بندی نماید زیرا هیچ‌گونه اطلاعات ثبت شده‌ای برای بررسی وجود ندارد. اگر شما یک کارت اعتباری داشته باشید و همان را به درستی مدیریت کنید اعتبار شما به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت. همچنین اگر یک قرار داد در جریان داشته باشید و اقساط آن را به موقع پرداخت نمایید اعتبار قابل توجهی کسب خواهید کرد.

توصیه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود مربوط به موسسه اعتبارسنجی اکویفاکس در آمریکا است. اقداماتی که برای بهبود اعتبار از نظر موسسه اعتبارسنجی اکویفاکس باید انجام شود عبارتند از:

  • صورت حساب‌هایتان را به موقع پرداخت کنید. دیرکرد پرداخت و بدهی‌های سر رسید شده پرداخت نشده به طور قابل توجهی نمره اعتباری شما را تضعیف خواهند کرد.
  • اگر دارای اقساطی هستید که زمان سر رسید آن گذشته است. آنها را طبقه بندی و در اسرع وقت پرداخت نمایید.
  • بدهی‌ها را به حساب‌های دیگر منتقل نکنید و آنها را تسویه نمایید.
  • تاریخچه پرداخت خود را دوباره ایجاد کنید. در بلندمدت، بازکردن حسابهای جدید و مدیریت آن‌ها کمک خواهد کرد.
  • فقط زمانی درخواست دهید و حساب اعتباری جدید افتتاح کنید که واقعا نیاز داشته باشید و توانایی مالی پرداخت اقساط آن را داشته باشید.
  • کارت‌های اعتباری خود را حفظ کنید. مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی مدیریت می‌کنید. پرداخت اقساط کارت اعتباری و پایبندی به تعهدات در بلند مدت به بهبود نمره اعتباری شما کمک خواهد کرد.
  • اگر مدیریت وام‌ها دشوار است با وام دهنده تماس حاصل کنید. به علاوه می‌توانید از یک مشاور اعتبار کمک بگیرید.

کارهایی که نباید انجام شود:

  • از کارتهای اعتباری متعدد فقط برای بالابردن اعتبار استفاده نکنید. این استراتژی به نمره اعتباری شما آسیب وارد می‌کند.
  • افرادی که اعتبار خود را برای مدت کوتاهی مدیریت کرده‌اند باید از افتتاح حسابهای جدید  متعدد خودداری کنند.
سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 19 دی 1398 ساعت: 21:47

قبل از آنکه وام‌دهنده، شرکت کارت اعتباری و یا هر موسسه مالی دیگر با اعطای اعتبار به شما موافقت نمایند. باید مشخص شود که آیا توانایی بازپرداخت وام را دارید یا خیر. آنچه آن‌ها در هنگام تصمیم‌گیری بررسی می‌نمایند اعتبار شما است. بهترین روش برای ارزیابی اعتبار بررسی سابقه اعتبار در گذشته است. اعتبارسنجی مشخص می‌کند که چگونه وام‌دهنده میزان پایبندی به تعهدات متقاضی را تعیین می‌کند. برای انجام این کار روش‌های متفاوتی وحود دارد که عبارتند از:

گزارش اعتباری: گزارش اعتباری خود را از سامانه‌های اعتبار سنجی استعلام نمایید. گزارش اعتباری نشان دهنده مقدار بدهی، تعداد اقساط بدهی، مقدار بدهی سررسید شده پرداخت نشده، آمار استعلام و اطلاعات شخصی فرد، سابقه چک برگشتی، پرونده قوه قضاییه و بدهی مالیاتی است.

نمره اعتباری: نمره اعتباری‌تان را بررسی نمایید. اعتبار توسط نمره اعتباری سنجیده می‌شودکه بر اساس گزارش اعتباری و بر مبنای یک مقیاس کمی تعیین می‌شود. نمره اعتباری بالا به معنای اعتبار بالای شخص و نمره اعتباری پایین به معنای اعتبار کم شخص است. نمره اعتباری یک عدد سه رقمی ما بین 0 تا 900 است که بر مبنای اطلاعات گزارش اعتباری تعیین می‌شود. مدل‌های اعتبارسنجی متفاوتی برای تعیین نمره اعتباری وجود دارد که در ایران مدل اعتبار ‌سنجی ملی توسط شرکت مشاوره رتبه‌بندی ایران تعیین شده و از طریق سامانههای اعتبارسنجی مانند سامانه اعتبار سنجی آیس ارائه می‌شود.

نرخ یا نسبت بدهی به درآمد: مقدار پولی که بدست می‌آورید نسبت به مقدار بدهی‌ای که دارید.

اطلاعات دیگر: هر چیزی که به فرآیند تصمیم‌گیری وام‌دهنده کمک کند. مانند مدت زمانی که در شغل فعلیتان فعالیت دارید یا ارزش وثیقه‌ای که به منظور ضمانت وام استفاده می‌کنید. همچنین بعضی از موسسات وام‌دهی دارایی‌های در دسترس و تعداد و مبلغ بدهی‌ها را نیز در نظر می‌گیرند.)  البته این موارد هنوز در ایران اجرایی نشده است )

البته اعتباردهندگان همیشه همه این موارد را بررسی نمی‌کنند. هر چقدر اعتبار بیشتری در خواست کرده باشید. اعتباردهندگان با دقت بیشتری شما را اعتبار سنجی خواهند کرد. اگر مقدار زیادی پول قرض کنید، وام‌دهنده می‌خواهد تا حد امکان از گذشته و آینده مالی شما اطلاعات جمع‌آوری نماید. برای مثال وام‌دهنده مسکن از آنجایی که به اطلاعات و مستندات بیشتری نیاز دارد برای بررسی اعتبار متقاضی گزارش اعتباری او را بررسی خواهد کرد. وام‌دهندگان دیگر معمولا به دانستن نمره اعتباری شما بسنده خواهند کرد. اگر چه نمره اعتباری کم، از واجد شرایط شدن شما برای اخذ کارت اعتباری جلوگیری نخواهد کرد اما نمره اعتباری بد اعطای وام مسکن، وام خودرو یا دریافت بودجه برای شروع یک کسب‌و‌کار جدید را تقریبا غیر ممکن خواهد کرد.

چگونه اعتبار را بهبود دهیم؟

روش‌های مختلفی برای بهبود رتبه اعتباری به منظور ایجاد اعتبار مناسب  وجود دارد. واضح‌ترین روش پرداخت به موقع صورت‌حساب‌ها است. مطمئن شوید که اقساط خود را به موقع پرداخت می‌کنید یا برنامه‌ای برای پرداخت بدهی‌های سر رسید شده پرداخت نشده تنظیم کنید. نرخ بدهی خود را محاسبه کنید نرخ بدهی توسط فرمول مجموع بدهی‌های ماهانه تقسیم بر مجموع درآمد ماهانه ناخالص محاسبه می‌شود. وام‌دهتدگان از این نسبت برای ارزیابی اعتبارسنجی افراد استفاده می‌کنند. اطلاعات را به دقت بررسی کنید و به خطاها توجه نمایید.. برای اثبات ادعای خود اسناد و مدارک پشتیبانی تهیه کنید.

بر طبق پژوهش‌های صورت گرفته، 19 درصد از مردم آمریکا هزگز گزارش اعتباری خود را بررسی نکرده‌اند. ممکن است هرگز گزارش اعتباری خود را بررسی نکرده باشید. اما این را بدانید که وام‌دهندگان و اعتباردهندگان بارها گزارش اعتباری شما را بررسی کرده و آن را برای اعتبارسنجی مورد استفاده قرارداده‌اند.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 96 تاريخ : چهارشنبه 18 دی 1398 ساعت: 19:20

گزارش اعتبار بانکی از سوی آژانس‌های اعتبار سنجی برای بانک‌ها، موسسات مالی و دیگر موسسات و نهادهای وام دهنده ارسال می‌شود. هر شرکت و کسب و کاری برای دریافت وام و تسهیلات به این گزارش نیاز دارد. نمرات و امتیازهای اعتباری موجود در گزارش اعتبار بانکی تضمین کننده این است وام و تسهیلات درخواستی از سوی وام دهندگان به آن شرکت تعلق خواهد گرفت یا نه. از خدمات دیگر سامانه‌های اعتبار سنجی برای وام دهندگان می‌توان به استعلام بانکی آنلاین و استعلام معوقات بانکی اشاره کرد. همچنین شرکت‌ها هم می‌توانند از خدمات این سامانه‌های اعتبار سنجی برای استعلام آنلاین تسهیلات اقدام کنند و بهترین وام و تسهیلات با توجه به بودجه‌ای که دارند و نمرات اعتباری که کسب کرده‌اند، بگیرند. مشاهده شرکت‌ها و کسب و کارها از نمرات اعتباری این مزیت را دارد که اگر نمره و رتبه پایینی دارد قبل از درخواست وام و تسهیلات برای بهبود و اصلاح آن اقدام کند.

چرا شرکت‌ها به گزارش اعتبار بانکی نیاز دارند؟

اگر کسب و کار تازه‌ای راه اندازی کرده‌اید، احتمالا از اعتبار شخصی خود برای درخواست وام استفاده می‌کنید. اگر امور به صورت خوب و روان پیش رود، ممکن است تعجب کنید که چرا لازم است اعتبار جداگانه‌ای برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

 فرایند گرفتن وام و تسهیلات ممکن است آسان تر شود: داشتن نمره اعتباری خوب برای کسب و کارها می‌تواند  شانس گرفتن وام را افزایش دهد.

نرخ‌های بیمه نامه می تواند پایین تر شود: با رشد کسب و کار، نرخ بیمه آن می‌تواند گران شود. نمره اعتباری بالای شرکت ممکن است به پایین نگه داشتن نرخ بیمه کمک کند.

امور مالی شخصی و کسب و کار از هم جدا می‌شوند: ایجاد یک گزارش اعتبار بانکی برای کسب و کار شما لایه‌ای برای جدایی رسیدگی به امور مالی کسب و کار و شخصی ایجاد می‌کند. جدا کردن منابع مالی، پیگیری هزینه‌های مشاغل را برای اهداف مالیاتی آسان می‌کند.

بدهی‌ها افزایش می‌یابد: گزارش اعتبار بانکی قوی از کسب و کارتان می‌تواند به شما در دریافت منابع مالی بیشتر کمک کند.

نمرات و امتیازهای اعتباری کسب و کارها چگونه محاسبه می‌شود؟

هر کدام از آژانس‌های اعتبار سنجی روش‌ها و راهکارهای خود را برای تعیین نمرات و امتیازهای اعتباری شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف دارند.

هنگام سفارش دریافت گزارش اعتبار بانکی شرکت‌ها، این دو مورد را به خاطر بسپارید:

هر آژانس اعتبار سنجی اطلاعات را جمع آوری و تایید می‌کند. آژانس‌های اعتبار سنجی معمولا اطلاعات مالی و اعتباری را از منابع مختلفی مانند فروشندگان، بانک‌ها، انجمن‌های صنفی تجمیع داده‌ها و صادرکنندگان کارت‌های اعتباری کسب و کارها را جمع آوری می‌کنند. این اطلاعات به طور کلی از طریق اشخاص ثالث تایید می‌شود. هر چه در پرداخت اقساط وام‌های دریافتی خوش قول و خوش حساب تر باشید، گزارش اعتبار بانکی بهتری دریافت خواهید کرد.

بعضی اوقات ممکن است داده‌ها نادرست باشند. در حالی که همه آژانس‌های اعتبار سنجی کسب و کارها ادعا می‌کنند که اطلاعات مالی و اعتباری آنها را با دقت بررسی می‌کنند، شما هنوز هم می‌توانید در گزارش اعتبار بانکی شرکت خود اشتباهات و خطاهایی پیدا کنید. به طور کلی، می‌توانید با تماس با دفاتر اسناد و ارائه مدارکی مبنی بر عدم صحت اطلاعات، این خطاها را اصلاح کنید.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 86 تاريخ : سه شنبه 17 دی 1398 ساعت: 19:43

 اعتبار سنجی به صورت یک عدد سه رقمی است که براساس اطلاعات موجود در گزارش‌های اعتباری شما تعیین می‌شود. این امتیاز و نمرات به وام دهندگان در تعیین میزان ریسک و احتمال بازپرداخت اقساط وام از سوی وام گیرندگان کمک می کند. این به نوبه خود، بر مبلغ وام، مدت زمان بازپرداخت اقساط و نرخ بهره تاثیر می‌گذارد. از این سامانه اعتبارسنجی حتی وام دهندگان از جمله بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند برای استعلام بانکی آنلاین شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده کنند.

اعتبارسنجی فایکو به درد چه افرادی می‌خورد؟

اعتبار سنجی فایکو نه تنها به وام دهندگان كمك می‌كند تا تصمیم گیری هوشمندانه تر و سریعتری در مورد اینكه به چه شرکت و فردی پول وام بدهند، بلکه به وام دهندگان هم كمك می‌كند به رتبه بندی اعتباری و نمرات اعتباری خود دسترسی سریع داشته باشند تا در صورت داشتن رتبه و اعتبار بد در اسرع وقت نسبت به بهتر کردن رتبه و نمره اعتباری خود اقدام کنند. همچنین وام گیرندگان و متقاضیان دریافت وام می‌توانند از فایکو برای استعلام آنلاین تسهیلات استفاده کنند. آنجا که نمرات فایکو بر اساس اطلاعات اعتباری شما محاسبه می‌شود، شما میتوانید با پرداخت به موقع صورتحساب، عدم ایجاد بدهی‌های بانکی زیاد و انباشته و پرداخت به موقع اقساط وام، بر روی نمره و رتبه اعتباری خود تاثیر بگذارید.

چرا نمرات فایکو مهم هستند؟

نمرات فایکو به میلیونها انسان برای انجام کارهایی مانند تحصیل، خرید خانه اول یا پرداخت هزینه‌های پزشکی کمک می‌کنند. حتی برخی از شرکت‌های بیمه و خدماتی و بانک‌ها و موسسات مالی برای استعلام معوقات بانکی می‌توانند امتیازات فایکو را بررسی کنند. واقعیت این است که، یک نمره خوب فایکو می‌تواند هزاران دلار در پرداخت بهره و هزینه شما صرفه جویی کند، زیرا وام دهندگان در صورت اینکه خطر و ریسک زیادی از سوی وام گیرندگان احساس نکنند، بهره وام‌های پرداختی خود را پایین تر محاسبه می‌کنند.

تفاوت بین اعتبارسنجی فایکو با دیگر سامانه‌های اعتبارسنجی چیست؟

 نمرات فایکو توسط شرکت Fair Isaac ایجاد می‌شود و بیش از 90٪ وام دهندگان برتر دنیا از این نمرات استفاده می‌کنند. چرا که این شرکت در رتبه بندی اعتباری از دقیق ترین استانداردهای اعتبار سنجی استفاده می‌شود. آنها به میلیونها انسان کمک می‌کنند اعتبار مورد نیاز برای خرید خانه، ماشین جدید یا سایر تسهیلات مورد نیاز خود را بدست آورند.

بهترین نمره و امتیاز فایکو کدام است؟

نمره و اعتبار خوب فایکو بستگی به نظرات و استانداردهای در نظر گرفته شده برای هر وام دهنده متفاوت است. به خاطر داشته باشید که نمره اعتباری‌ای خوب است که پیوسته برای بهبود آن تلاش شود. به طور کلی، بسیاری از وام دهندگان نمرات بالاتر از 670 را نمره خوب می‌دانند و این نمره نشان می‌دهد که فرد متقاضی دریافت وام از اعتبار خوبی برخوردار است. به طور معمول، هر چه نمره شما بالاتر باشد، ریسک آن پایین تر است و وام دهندگان وام بیشتری به شما اعطا می‌کنند. یک محدوده نمره کلی وجود دارد که توسط وام دهندگان شناخته می‌شود تا به آنها در تصمیم گیری برای اعطای وام و تسهیلات کمک کند. این محدوده همچنین می‌تواند به عنوان اهدافی از سوی وام گیرندگان برای رسیدن به آن تعیین شود. می‌توانید با گذشت زمان نمره خود را بهبود بخشید. اطلاعات مالی در گزارش‌های  اعتبار سنجی به طور مداوم در حال تغییر بوده و این به این معنی است که امتیاز فایکو نیز پیوسته به روز می‌شود.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 96 تاريخ : دوشنبه 16 دی 1398 ساعت: 18:53

اعتبار تعیین می‌کند که آیا شما واجد شرایط دریافت وام خودرو یا کارت اعتباری جدید هستید یا خیر. هر چقدر اعتبار بیشتری داشته باشید در بلند مدت برای شما بهتر است زیرا معمولا به معنای نرخ بهره بهتر، هزینه کمتر و شرایط کارت اعتباری و وام بهتری است و به معنای آن است که پول بیشتری در جیب دارید. همچنین اعتبار بر صلاحیت شغلی، حق بیمه، تامین منابع مالی کسب‌و‌کار جدید و گواهینامه‌های حرفه‌ای یا مجوزها تاثیر می‌گذارد. اعتبارسنجی توسط عوامل مختلفی مانند تاریخچه بازپرداخت و نمره اعتباری تعیین می‌شود.

چه تفاوتی بین اعتبار و ظرفیت و یا توانایی مالی وجود دارد؟

معمولا وقتی برای دریافت کارت اعتباری و یا وام به وام‌دهندگان مراجعه می‌کنند آنها عوامل مالی دیگری را نیز به غیر از گزارش اعتباری و نمره اعتباری در نظر می‌گیرند. اما شاخص‌هایی مانند دارایی‌ها و درآمد، ظرفیت یا توانایی مالی پرداخت را اندازه می‌گیرند و اعتبار را نمی‌سنجند.

در حالیکه داشتن ظرفیت پرداخت برای وام‌دهنده مهم است اما اهمیت آن به اندازه اعتبار نیست. افراد بسیاری با درآمد بالا هستند که سوابق مناسبی در مدیریت اعتبار ندارند. اینکه شما قادر به پرداخت صورت حساب‌های خود باشید و توانایی مالی آن را داشته باشید به این معنی نیست که حتما این کار را انجام خواهید داد.

ظرفیت مقیاسی است که تعیین می کند آیا شما توانایی پرداخت بدهی‌های خود را دارید یا خیر. در حالیکه اعتبارسنجی مقیاسی است که مشخص می‌سازد آیا شما تصمیم به انجام این کار خواهید گرقت یا خیر.

عوامل اعتبار سنجی

همان طور که در بالا ذکر شد، وام‌دهندگان اعتبار شما را ایتدا با بررسی گزارش اعتباری و نمره اعتباری می‌سنجند. بنابراین برای آنکه بخشی از اطلاعات در بررسی اعتبار شما توسط وام‌دهنده در نظر گرفته شود. باید سامانه‌های اعتبارسنجی آن بخش از اطلاعات را در گزارش‌های اعتباری خود در نظر بگیرند. به ویژه آنکه عواملی که بر اعتبار شما تاثیر می‌گذارند همان عواملی هستند که بر نمره اعتباری اثر می‌گذارند.

طراحان نمره اعتباری هیچ وقت به طور دقیق فرمولی که برای تعیین نمره اعتباری استفاده می‌کنند را ذکر نکرده‌اند. برای مثال در آمریکا دو نوع نمره اعتباری وجود دارد که عبارتند از: ونتیج و فیکو. طراحان این دو نوع نمره اعتباری برخی از عواملی که مهم هستند را ذکر کرده‌اند که عبارتند از:

آیا در گزارش اعتباری شما پرداخت‌های معوق وجود دارد؟ آیا این معوقات اخیرا روی داده‌اند و مقدار آن زیاد است (30 روز، 60 روز و 90 روز).

آیا در تعهدات مستقیم و غیر مستقیم (ضامن) خود بدهی‌های سر رسید گذشته دارید؟ چه مقدار بدهی دارید؟

آیا اطلاعاتی که نشان دهنده وضعیت منفی عمومی شما است در گزارش اعتباری وجود دارد؟ (مانند چک برگشتی، پرونده قوه قضاییه، بدهی مالیاتی)

در 12 ماه گذشته چند بار برای دریافت اعتبار جدید اقدام کرده‌اید؟

عمر جدیدترین حساب شما چقدر است؟

قدیمی‌ترین حساب گزارش اعتباری‌تان را چه مدت پیش افتتاح کرده‌اید؟

میانگین عمر حساب‌های شما در گزارش‌های اعتباری چقدر است؟

توجه داشته باشید که درآمد در لیست بالا ذکر نشده است. البته داشتن پول کافی برای پرداخت صورت حساب‌ها برای وام‌دهندگان اهمیت دارد و قطعا عاملی است که وام‌دهندگان هنگام اعطای وام در نظر خواهند گرفت. اما درآمد شاخصی نیست که در مدل‌های امتیاز‌دهی اعتبارسنجی  در نظر گرفته شود. بنابراین، درآمد برای اندازه‌گیری اعتبار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 99 تاريخ : يکشنبه 15 دی 1398 ساعت: 17:04

استعلام بانکی آنلاین از شرکت‌ها نوعی از خدمات سامانه‌های اعتبار سنجی برای بانک‌ها و موسسات مالی‌ای است که قصد دارند به این شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوق وام و تسهیلات اعطا کنند. استعلام معوقات بانکی شرکت‌ها به صورت آنلاین از طریق این سامانه‌های اعتبار سنجی کمک بزرگی به بانک‌ها و موسسات وام دهنده خواهد کرد. استعلام بانکی آنلاین، بررسی هر نوع حساب مالی، اعم از حساب سپرده گذاری یا حساب اعتباری است. این استعلام می تواند به سوابق گذشته، پرداخت‌ها و سایر معاملات خاص مراجعه کند.

در صورت درخواست یک بانک، وام دهنده یا موسسه مالی دیگری که به نسخه‌ای از سابقه حساب نیاز دارد، هنگام درخواست یک فرد، شرکت یا نهاد دیگر برای دریافت اعتبار یا وام، می‌توانید یک سؤال از حساب انجام دهید. این اصطلاح غالبا به معنای استعلام اعتبار است: یعنی وقتی درخواستی از یک آژانس اعتباری درباره یک مصرف کننده خاص وجود دارد. آژانس‌های اعتباری ممکن است به عنوان بخشی از ارزیابی اینکه آیا افراد در صورتحساب‌هایی که مسئولیت آن را عهده دار هستند، واجد صلاحیت دریافت وام و اعتبار خواهند بود، سوالاتی را برای شرکت‌های ارائه دهنده کارت اعتباری یا سایر وام دهندگان صادر کنند. این آژانس‌های اعتبار سنجی دارای سامانه‌هایی هستند که وام دهندگان می‌توانند از این سامانه‌های اعتبار سنجی برای استعلام بانکی آنلاین از طریق سایت و اپلیکیشن در گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

مزایای استعلام بانکی آنلاین از شرکت‌ها چیست؟

یکی از مزایای استعلام بانکی آنلاین از شرکت‌ها این است که وام دهندگان اعم از بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند از معوقات بانکی و چک‌های برگشتی و به طور کلی اطلاعات مالی و اعتباری آنها آگاه شوند. شفاف سازی اطلاعات مالی در کنار رتبه بندی اعتباری از سوی آژانس‌های اعتبار سنجی به وام دهندگان کمک می‌کند تا به شرکت‌های درست و مناسب وام و تسهیلات مالی و اعتباری اعطا کنند. همچنین آنها می‌توانند با اطلاع از پیشینه و سابقه مالی و اعتباری آن شرکت در صورت اعطای وام و تسهیلات رفتار مالی متناسب و در خور آن شرکت برای دریافت اقساط وام و تسهیلات داشته باشند. از طرفی این مسئله باعث کاهش هزینه‌های بانک‌ها و موسسات مالی وام دهنده و افزایش امنیت و اطمینان آنها می‌شود.

استعلام معوقات بانکی چگونه انجام می‌شود؟ گزارش اعتبارسنجی

معوقات بانکی شامل طلب‌هایی است که بانک‌ها از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی دارند و برای مدت‌های طولانی است که این طلب‌ها وصول نشده‌اند و دردسرهای زیادی برای بانک‌ها به وجود آورده‌اند. حسن استفاده از سامانه از استعلام بانکی آنلاین موسسات و آژانس‌های اعتبار سنجی این است که هر بانک و موسسه اعتباری‌ای که قصد اعطای وام و تسهیلات به شرکت‌های مختلف دارد، می‌تواند با کمک این سامانه به صورت سیستمی و سراسری از تمامی اطلاعات مالی و اعتباری این شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی مطلع شود. ممکن است شرکتی به چند بانک بدهکار باشد و در بازپرداخت اقساط وام و تسهیلات دریافتی از آنها بد قولی کرده باشد و بانک‌ها و موسسات اعتباری از این مسئله به دلیل وجود نداشتن شبکه و سیستم اعتباری و مالی جامع و یکپارچه مطلع نباشند. حالا با وجود چنین سامانه‌های رتبه بندی مالی و اعتبار سنجی هر بانک برای استعلام معوقات بانکی خود و دیگر بانک‌ها اطلاع پیدا کرده و نسبت به اعطای وام و تسهیلات به افراد خوش قول و خوش حساب در پرداخت اقساط وام و تسهیلات خود اقدام کند. از سوی دیگر شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی از طریق این سامانه‌های اعتبار سنجی می‌توانند برای استعلام آنلاین تسهیلات برای گرفتن انواع وام و تسهیلات از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مختلف اقدام کنند.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 86 تاريخ : شنبه 14 دی 1398 ساعت: 17:57

دیگر زمان آن گذشته که مشتریان بانک برای انجام هر فعالیت بانکی کوچکی مانند پرداخت قبوض و ... به بانک مراجعه و صف‌های طویلی ایجاد و زمان و هزینه گزافی را صرف انجام فعالیت‌های بانکی می‌کردند اکنون با برخورداری از بستر اینترنت و ایجاد سامانه‌های بانکی آنلاین و اینترنت بانک هر شخصی در هر ساعتی از شبانه روز با صرف کمترین هزینه و زمان می‌تواند اقداماتی مانند پرداخت قبوض، انتقال وجوه، مشاهده موجودی و مدیرت حساب‌ها و خدمات چک و ... را انجام دهد. استعلام آنلاین بانکی برای بانک و مشتری مزایای بسیاری به همراه داشته است.اما تنها نقطه ضعف آن، عدم تجمیع اطلاعات بانک‌ها است و مشتری باید با مراجعه به بانک‌ها پس ازدریافت نام کاربری و رمز عبور با ورود به وبسایت اختصاص یافته به هر بانک استعلام جداگانه‌ای انجام  دهد و از میزان بدهی قراردادهای در جریان خود اطلاع یابد برای پاسخگویی به این نیاز سامانه‌های اعتبارسنجی یک گام فراتر نهاده‌اند و به تجمیع اطلاعات قراردادهای در جریان و خاتمه یافته مشتریان بانک‌ها، لیزینگ‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر اعتباردهندگان پرداختند و به علاوه اطلاعات دیگری مانند وجود چک برگشتی و پرونده قوه قضاییه را به پایگاه داده خود افزوده‌اند و از آنجایی که فرآیند تصمیم‌گیری در معاملات بدون اطلاع از اعتبار طرفین معامله امکان پذیر نیست و تشخیص اعتبار افراد بر مبنای چهره و یا بخشی از فعالیت‌های مالی انها عادلانه نیست سامانه‌های اعتبار سنجی امکان قضاوت عادلانه و به دور از هر گونه اشتباهات انسانی را فراهم آورده‌اند و افراد با مراجعه به سامانه‌های اعتبار سنجی می‌توانند پس از ورود کد ملی و شماره تلفن همراه و احزار هویت استعلام گزارش اعتباری انجام دهند.

 استعلام گزارش رتبه اعتباری

گزارش اعتباری به اندازه کافی اطلاعات دقیق را در اختیار افراد می‌گذارد اما آنچه باعث می‌شود که اطلاعات با سرعت بیشتری در اختیار افراد قرار گیرد و افراد اطلاعات را سریع‌تر و  به صورت خلاصه‌تردر یافت نمایند رتبه اعتباری است که دارای شاخص‌های معین است. رتبه اعتباری و نمره اعتباری بر مبنای اطلاعات گزارش اعتباری تعیین می‌شوند اگر وام‌دهنده زمان کافی برای بررسی دقیق گزارش اعتباری نداشته باشد تنها با استعلام گزارش رتبه اعتباری و مشاهده رتبه اعتباری می‌تواند اطلاعات موردنظر خود را به آسانی کسب کند.

استعلام رتبه بندی اعتباری

رتبه بندی اعتباری ارزیابی کمی اعتبار یک وام‌گیرنده با توجه به بدهی‌ها و تعهدات مالی است. رتبه اعتباری نشان‌دهنده ریسک احتمالی معاملات با اشخاص است. برای مثال فردی که دارای چک برگشتی، پرونده قوه قضاییه و اقساط سر رسید شده پرداخت نشده در قراردادهای در جریان خود است از نظر وام‌گیرنده ریسک اعتباری بالایی دارد و معاملات با این افراد توصیه نمی‌شود. اما همین شخص نیز می‌تواند پس از استعلام رتبه‌بندی اعتباری و مشاهده نقاط ضعف گزارش اعتباری خود اقدامات لازم را جهت بهبود رتبه اعتباری انجام دهد و در استعلامات آتی به عنوان شخص خوش حساب شناخته شود. بنابراین بسیار ضروری است که استعلام رتبه‌بندی اعتباری را به موقع و پیش از انجام معاملات مهم مانند اتخاذ وام مسکن یا خودرو، دریافت کارت اعتباری و حتی مصاحبه استخدامی انجام دهیم. مهم‌ترین عامل در تعینن رتبه اعتباری، تاریخچه اعتباری است که روند رفتار مالی مشتری را به وضوح نشان می‌دهد.

وام در اصل نوعی بدهی است و رتبه بندی اعتباری توان مالی و تمایل و احتمال بازپرداخت وام را در محدوده توافق قرارداد تعیین می‌کند. رتبه‌بندی اعتباری  مناسب بیانگر احتمال بالای بازپرداخت وام بدون وجود هیچ مشکلی است اما رتبه بندی اعتباری ضعیف پیام‌آور آن است که وام‌گیرنده در گذشته سابقه معوق شدن وام داشته است و احتمال آنکه الگوی رفتاری مالی پیشین خود را در آینده تکرار کند بسیار بالاست.

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 97 تاريخ : جمعه 13 دی 1398 ساعت: 13:16

وقتی می‌خواهید معامله ای انجام دهید که به دانستن اعتبار نیاز باشد به وام‌دهندگان و سایر معامله‌گران مجوز استعلام گزارش اعتباری از سامانه‌های اعتبارسنجی می‌دهید. اگر گزارش اعتباریتان را بررسی نمایید در گزارش اعتباری آمار استعلام گزارش اعتبارسنجی را مشاهده خواهید کرد. بنابراین بسیار ضروری است که گزارش اعتباریتان را به صورت دوره‌ای و منظم مشاهده نمایید. البته هنگامی که اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به استعلام گزارش اعتبار سنجی شما نمایند پیامکی جهت اخذ اجازه ارسال می‌گردد و بنابراین از هرگونه دزدی هویت احتمالی جلوگیری خواهد شد.

استعلام گزارش رتبه اعتباری

اگرچه در هر ماه تغییرات بسیار اندکی در رتبه اعتباری و نمره اعتباری مشاهده می‌شود و تغییرات عمده به ندرت صورت می‌پذیرد.. اما ردیابی روند تغییر رتبه اعتباری برای بهبود اعتبار بسیار ضروری است. ردیابی و بررسی هر گونه تغییر در تاریخچه اعتباری و روند پرداخت قراردادهای در جریان و خاتمه یافته جهت جلوگیری از هر گونه کاهش در نمره اعتباری و رتبه اعتباری بسیار با اهمیت است. استعلام گزارش رتبه اعتباری به ویژه پیش از اقدام به دریافت وام مسکن یا خودرو یا هرگونه فعالیتی که نیازمند بررسی اعتبار است به ویژه برای هر شخصی که خواهان معرفی خود به عنوان شخص خوش حساب در نظام بانکی کشور هستند ضرورت دارد.

استعلام بانکی آنلاین

هریک از بانک‌ها به منظور تامین رضایت و نیازهای مشتریان خود و صرفه‌جویی در زمان و هزینه با برخورداری از بستر اینترنت اقدام به ایجاد سامانه‌هلی استعلام بانکی آنلاین نموده‌اند. با راه اندازی این سامانه‌ها تعداد مراجعات افراد به بانک بسیار کاهش می‌یابد و امکان دسترسی آسان به خدمات بانکی فراهم می‌شود. مشتریان حقیقی دارای حساب جاری یا پس‌انداز می‌توانند از خدمات اینترنتی بانک‌ها بهره‌مند شوند که شامل خدمات زیر است:

  • مشاهده موجودی و خلاصه حساب‌ها
  • خدمات انتقال وجه (حواله)
  • مشاهده لیست سپرده‌ها و امکان افتتاح سپرده
  • مدیریت قبوض و خرید شارژ سیم کارت اعتباری
  • خدمات چک
  • خدمات مربوط به تسهیلات (مشاهده جزئیات و پرداخت اقساط تسهیلات)
  • تنظیمات کاربر (تغییر رمز ورود، نام کاربری، رمز دوم)

اگرچه بسیاری از این اطلاعات در گزارش‌های اعتباری سامانه‌های اعتبارسنجی وجود ندارد اما مشتریان نیازمند سامانه‌ای هستند که اطلاعات قراردادهای در جریان و خاتمه یافته همه بانک‌ها را به صورت یکپارچه مشاهده نمایند و اطلاعاتی مانند مبلغ بدهی سر رسید نشده و مبلغ بدهی سررسید شده پرداخت نشده و تعداد اقساط باقیمانده را در قالب یک گزارش و با صرف کمترین زمان و هزینه مشاهده نمایند. در این صورت دیگر نیازی نیست که به صورت جداگانه از تک تک بانک‌ها استعلام نمایند و به علاوه در استعلام آنلاین بانکی امکان مشاهده اطلاعات توسط افرادی به غیر از مشتریان حقیقی و حقوقی دارای حساب‌های جاری و پس‌انداز وجود ندارد و وام‌دهندگان نمی‌توانند از میزان اعتبار متقاضی دریافت وام از طریق استعلام بانکی مطلع شوند. بنابراین سامانه‌های اعتبارسنجی اطلاعات مرتبط با اعتبار افراد و هر آنچه که بتواند چهره اعتباری افراد را نشان دهد، ارائه می‌دهند. 

استعلام چک برگشتی

افرادی که می‌خواهند چک دریافت کنند باید اطمینان حاصل کنند که فرد واگذارنده چک سابقه چک برگشتی نداشته باشد. در استعلام آنلاین بانکی فرد از خدمات زیر بهره‌مند می‌شود:

  • استعلام وضعیت چک
  • مشاهده وضعیت دسته چک‌ها
  • گزارش چک‌های پاس شده
  • گزارش وضعیت چک‌های واگذاری شده
  • ثبت و ابطال درخواست دسته چک

و در حقیقت مشتری بانک می‌تواند از وضعیت چک‌های واگذاری خود مطلع ‌شود و چک‌های خود را مدیریت نماید اما اطلاعات وضعیت چک‌هایی که از دیگران دریافت می‌کند را نمی‌تواند از طریق استعلام بانکی کسب کند در حالیکه سامانه‌های اعتبارسنجی این امکان را فراهم آورده‌اند که افراد با کسب اجازه از صادرکننده چک گزارش اعتباری او را مشاهده نمایند و از سابقه اعتباری او مطلع شوند.

استعلام رتبه بندی اعتباری

استعلام رتبه بندی اعتباری به مدریت تامین مالی بانک‌ها کمک شایانی خواهد کرد بانک‌ها با استعلام رتبه اعتباری مشتریان خود می توانند با مقایسه رتبه و اطلاعات گزارش اعتباری مشتریان خود در تصمیم گیری‌های خود سرعت عمل و دقت بیشتری داشته باشند و بتوانند هزینه‌های ناشی از اعطای وام به افراد با ریسک بالا را کاهش دهند

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 108 تاريخ : پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت: 18:15

وام بانک آینده ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارد. بانک آینده یکی از بانک‌های معتبر و شناخته شده ایرانی در دنیا است. تنوع طرح‌های اعطای وام و تسهیلات این بانک توجه عده زیادی از افراد را برای استفاده از آنها جلب کرده است. برای بررسی انواع وام‌های بانک آینده و استعلام تسهیلات آن می‌توانید به سایت بانک آینده مراجعه کنید. بانک آینده برای اعطای هرگونه وام و تسهیلات به مشتریان اقدام به استعلام ضامن از هر مشتری می‌کند. در ادامه این مقاله انواع طرح‌های اعطای تسهیلات و وام بانک آینده معرفی و بررسی خواهد شد.

1-معرفی طرح کارا برای ارائه تسهیلات و وام بانک آینده

برای مشتریان حقیقی بر اساس این طرح می‌توان تا سقف 5 میلیارد ریال و برای مشتریان حقوقی تا سقف 20 میلیارد ریال وام بانک آینده دریافت کرد. حداقل مدت بازپرداخت اقساط این طرح 12 ماه و حداکثر آن 60 ماه است. نرخ سود تسهیلات این طرح به صورت سالیانه 6 درصد محاسبه می‌شود. حداقل دوره میانگین‌گیری برای بهره بردن از امتیازات این طرح 3 ماه و ضریب پرداخت حداقل 50 درصد مبلغ متوسط حساب است. هر ماه به دوره میانگین‌گیری اضافه شود، 4 قسط به تعداد اقساط و 20 درصد به ضریب پرداخت تسهیلات اضافه خواهد شد.

2-معرفی طرح متخصصان برای ارائه تسهیلات و وام بانک آینده

 این طرح تسهیلات و وام بانک آینده برای افراد متخصص در نظر گرفته شده است. در ادامه جزئیات و خصوصیات این طرح به تفکیک معرفی خواهد شد.

  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه مبلغ 500 میلیون ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 5 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار پزشکان و دندانپزشکان متخصص و فوق تخصص مبلغ 5 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 10 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار پزشکان عمومی مبلغ 1 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 5 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار دندانپزشکان عمومی مبلغ 1 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 5 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار دامپزشکان عمومی مبلغ 1 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 5 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار داروسازان (داروخانه‌ها) مبلغ 1 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 10 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار کارشناسان علوم آزمایشگاهی مبلغ 3 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 10 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار رادیولوژیست‌ها (پزشکان و دندانپزشکی) مبلغ 3 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 5 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار سایر رشته‌های مربوطه (پیراپزشکی، مامایی و ...) مبلغ 1 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 5 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار وکلا و سردفتران رسمی مبلغ 500 میلیون ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 5 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.
  • در این طرح برای کمک به خرید تجهیزات، لوازم و وسایل کار مهندسان (ساختمان و عمران) مبلغ 500 میلیون ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه و برای خرید مطب یا محل کار مبلغ 3 میلیارد ریال با مدت بازپرداخت اقساط حداکثر 60 ماه تسهیلات ارائه می‌شود.

 

3-معرفی طرح ارزش برای ارائه تسهیلات و وام بانک آینده

این طرح تسهیلات و وام بانک آینده برای افراد دارای حساب قرض الحسنه جاری این بانک طراحی شده است. البته فرد متقاضی باید معادل مبلغ تسهیلات دارای میانگین حساب 4 ماهه باشد. این طرح دارای اقساط بازپرداخت وام 36 ماهه است.

  • افراد می‌توانند تا سقف 80 میلیون ریال برای خرید کالای مصرفی بادوام ایرانی از این تسهیلات استفاده کنند.
  • افراد می‌توانند تا سقف 150 میلیون ریال برای خرید خودرو ایرانی از این تسهیلات استفاده کنند.
  • افراد می‌توانند تا سقف 100 میلیون ریال برای تعمیر مسکن خود تسهیلات جعاله بگیرند.

 

4-معرفی طرح توانا برای ارائه تسهیلات و وام بانک آینده

این طرح ارائه تسهیلات و وام بانک آینده برای کارکنان و نیروی انسانی سازمان‌ها، شرکت‌ها و اداراتی که نزد این بانک دارای حساب قرض الحسنه هستند، جاری طراحی شده است. سقف ارائه تسهیلات این طرح برای هر نفر 500 میلیون ریال با اقساط 36 الی 60 ماهه و با نرخ 7 الی 10 درصد است.

5-معرفی بسته اعتباری زندگی برای ارائه تسهیلات و وام بانک آینده

این طرح تسهیلات و وام بانک آینده به منظور کمک هزینه تکمیل مسکن یا محل کار و بازسازی آن، کمک هزینه‌ی خرید خودرو داخلی و کمک هزینه‌ی خرید کالای مصرفی بادوام ایرانی طراحی شده است.

جزئیات و خصوصیات کمک هزینه تکمیل مسکن یا محل کار و بازسازی آن در بسته اعتباری زندگی

سقف تسهیلات برای افراد حقیقی مبلغ 600 میلیون ریال، نوع بازپرداخت اقساطی و حداکثر تعداد اقساط آن 36 ماه است. سقف تسهیلات برای افراد حقوقی مبلغ 1 میلیارد ریال، نوع بازپرداخت اقساطی و حداکثر تعداد اقساط آن 36 ماه است.

جزئیات و خصوصیات کمک هزینه خرید خودرو داخلی در بسته اعتباری زندگی

سقف تسهیلات برای افراد حقیقی مبلغ 500 میلیون ریال، نوع بازپرداخت اقساطی و حداکثر تعداد اقساط آن 36 ماه است.

جزئیات و خصوصیات کمک هزینه خرید کالای مصرفی بادوام ایرانی در بسته اعتباری زندگی

سقف تسهیلات برای افراد حقیقی مبلغ 250 میلیون ریال، نوع بازپرداخت اقساطی و حداکثر تعداد اقساط آن 36 ماه است. اعتبارسنجی مشتریان بانکها

سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 108 تاريخ : چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت: 17:49

وام بانک مهر اقتصاد با هدف کمک به تامین مالی افراد مختلف با تنوع فوق العاده ارائه می‌شود. این بانک از نظر تنوع وام و تسهیلات جزء برترین بانک‌های کشور است. برای استعلام تسهیلات این بانک و کسب اطلاعات کامل در این زمینه می‌توانید به سایت بانک مهر اقتصاد مراجعه کنید. این بانک مانند هر بانک دیگری برای اعطای وام و تسهیلات برای هر مشتری خود استعلام ضامن انجام می‌دهد.

1-طرح مهر نوین برای دریافت تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد

این طرح با هدف خرید دارایی‌هایی چون (تجهیزات کسب و کار، محل کسب و کار و ...) و دریافت خدماتی چون (تعمیر مسکن و خودرو، هزینه درمان و ...) طراحی شده و دریافت سود علی الحساب سالانه آن 6 درصد است.

انواع تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در طرح مهر نوین

انواع تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در طرح مهر نوین عبارتند از:

  • در صورت سپرده گذاری با مبلغ 100.000.000 ریال به مدت 4 ماه می‌توان 100.000.000 ریال وام و تسهیلات دریافت کرد که اقساط آن را باید ظرف 16 ماه با بانک تسویه کرد.
  • در صورت سپرده گذاری با مبلغ 100.000.000 ریال به مدت 4 ماه می‌توان 50.000.000 ریال وام و تسهیلات دریافت کرد که اقساط آن را باید ظرف 32 ماه با بانک تسویه کرد.
  • در صورت سپرده گذاری با مبلغ 100.000.000 ریال به مدت 8 ماه می‌توان 200.000.000 ریال وام و تسهیلات دریافت کرد که اقساط آن را باید ظرف 16 ماه با بانک تسویه کرد.
  • در صورت سپرده گذاری با مبلغ 100.000.000 ریال به مدت 8 ماه می‌توان 100.000.000 ریال وام و تسهیلات دریافت کرد که اقساط آن را باید ظرف 32 ماه با بانک تسویه کرد.

2-طرح شمیم مهر برای دریافت تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد

این طرح با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز تجار، تولید کننده و ... طراحی شده و دریافت سود علی الحساب سالانه آن 14 درصد است.

انواع حالت‌های تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در طرح شمیم مهر

انواع تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در طرح شمیم مهر عبارتند از:

  • در حالت اول نرخ سود علی الحساب و نرخ سود تسهیلات به ترتیب 14 و 12 درصد است. نسبت تسهیلات به سپرده 71 تا 80 درصد و روش و مدت بازپرداخت اقساط، اقساطی و 6 تا 60 ماه است.
  • در حالت دوم نرخ سود علی الحساب و نرخ سود تسهیلات 12 درصد است. نسبت تسهیلات به سپرده 81 تا 90 درصد و روش و مدت بازپرداخت اقساط، اقساطی و 6 تا 60 ماه است.
  • در حالت سوم نرخ سود علی الحساب و نرخ سود تسهیلات 14 درصد است. نسبت تسهیلات به سپرده 81 تا 90 درصد و روش و مدت بازپرداخت اقساط، اقساطی و 6 تا 60 ماه است.
  • در حالت چهارم نرخ سود علی الحساب و نرخ سود تسهیلات به ترتیب 12 و 14 درصد است. نسبت تسهیلات به سپرده 91 تا 100 درصد و روش و مدت بازپرداخت اقساط، اقساطی و 6 تا 60 ماه است.
  • در حالت پنجم نرخ سود علی الحساب و نرخ سود تسهیلات به ترتیب 14 و 16 درصد است. نسبت تسهیلات به سپرده 91 تا 100 درصد و روش و مدت بازپرداخت اقساط، اقساطی و 6 تا 60 ماه است.
  • در حالت ششم نرخ سود علی الحساب و نرخ سود تسهیلات به ترتیب 12 و 18 درصد است. نسبت تسهیلات به سپرده تا 100 درصد و روش و مدت بازپرداخت اقساط، سر رسیدی و  تا 12 ماه است.

 

وام بانک مهر اقتصاد

3-طرح مسدودی برای دریافت تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد

اعطای تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در این طرح به صورت قرض الحسنه با نرخ 4 درصد سالیانه محاسبه شده است.

انواع حالت‌های تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در طرح مسدودی

انواع تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در طرح مسدودی عبارتند از:

  • در حالت اول مبلغ سپرده 200.000.000 ریال و حق برداشت آن کاملا مسدود است. مدت انتظار دریافت وام 1 تا 3 ماه و حداکثر مدت بازپرداخت اقساط آن 36 ماهه خواهد بود. کل مبلغ اعتبار با 100 درصد اعتبار بانک، 400.000.000 ریال است. همچنین دوره مصرف این تسهیلات 12/1 است.
  • در حالت دوم مبلغ سپرده 200.000.000 ریال و حق برداشت آن کاملا مسدود است. مدت انتظار دریافت وام 1 تا 3 ماه و حداکثر مدت بازپرداخت اقساط آن 60 ماهه خواهد بود. کل مبلغ اعتبار با 50 درصد اعتبار بانک 300.000.000 ریال است. همچنین دوره مصرف این تسهیلات 6/1 است.
  • در حالت سوم مبلغ سپرده 200.000.000 ریال و حق برداشت آن کاملا مسدود است. مدت انتظار دریافت وام 1 تا 3 ماه و حداکثر مدت بازپرداخت اقساط آن 48 ماهه خواهد بود. کل مبلغ اعتبار با 80 درصد اعتبار بانک، 360.000.000 ریال است. همچنین دوره مصرف این تسهیلات 9/1 است.
  • در حالت چهارم مبلغ سپرده 200.000.000 ریال و دارای حق برداشت متغیر است. مدت انتظار دریافت وام 1 تا 3 ماه و حداکثر مدت بازپرداخت اقساط آن 24 ماهه خواهد بود. کل مبلغ اعتبار با 30 درصد اعتبار بانک، 260.000.000 ریال است. همچنین دوره مصرف این تسهیلات 12/1 است.
  • در حالت پنجم مبلغ سپرده 200.000.000 ریال و دارای حق برداشت کامل است. مدت انتظار دریافت وام 1 تا 3 ماه و حداکثر مدت بازپرداخت اقساط آن 24 ماهه خواهد بود. کل مبلغ اعتبار بدون اعتبار بانک، 200.000.000 ریال است. همچنین دوره مصرف این تسهیلات 12/1 است.
  • در حالت ششم مبلغ سپرده 200.000.000 ریال و با حق استفاده مجدد است. مدت انتظار دریافت وام 1 تا 3 ماه و حداکثر مدت بازپرداخت اقساط آن 24 ماهه خواهد بود. کل مبلغ اعتبار با 50 درصد اعتبار بانک، 300.000.000 ریال است. همچنین دوره مصرف این تسهیلات 9/1 است.
  • در حالت هفتم مبلغ سپرده 200.000.000 ریال و دارای حق استفاده مجدد است. مدت انتظار دریافت وام 1 ماه و حداکثر مدت بازپرداخت اقساط آن 120 ماهه خواهد بود. کل مبلغ اعتبار بدون اعتبار بانک 200.000.000 ریال است. همچنین دوره مصرف این تسهیلات دارای قابلیت استفاده مجدد است.

4-طرح مهر برای دریافت تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد

این طرح با هدف خرید دارایی‌هایی چون (تجهیزات کسب و کار، محل کسب و کار و ...) و دریافت خدماتی چون (تعمیر مسکن و خودرو، هزینه درمان و ...) طراحی شده است.

انواع تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در طرح مهر

انواع تسهیلات و وام بانک مهر اقتصاد در طرح مهر عبارتند از:

  • در صورت سپرده گذاری با مبلغ 100.000.000 ریال به مدت 3 ماه با نسبت تسهیلات 100 درصد به معدل سپرده می‌توان 100.000.000 ریال وام و تسهیلات دریافت کرد که اقساط آن را باید ظرف 30 ماه با بانک تسویه کرد.
  • در صورت سپرده گذاری با مبلغ 100.000.000 ریال به مدت 3 ماه با نسبت تسهیلات 50 درصد به معدل سپرده می‌توان 50.000.000 ریال وام و تسهیلات دریافت کرد که اقساط آن را باید ظرف 60 ماه با بانک تسویه کرد.
  • در صورت سپرده گذاری با مبلغ 100.000.000 ریال به مدت 6 ماه با نسبت تسهیلات 100 درصد به معدل سپرده می‌توان 100.000.000 ریال وام و تسهیلات دریافت کرد که اقساط آن را باید ظرف 60 ماه با بانک تسویه کرد.
  • در صورت سپرده گذاری با مبلغ 100.000.000 ریال به مدت 6 ماه با نسبت تسهیلات 200 درصد به معدل سپرده می‌توان 200.000.000 ریال وام و تسهیلات دریافت کرد که اقساط آن را باید ظرف 30 ماه با بانک تسویه کرد.
سامانه ملی اعتبار سنجی...
ما را در سایت سامانه ملی اعتبار سنجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کیان ehsan86 بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 10 دی 1398 ساعت: 17:34